1Click Capture


چند وقت پیش وقتی میخواستم از پروژه نرم افزاریم چند تا Screenshot تهیه کنم و از صفحه دسکتاپ عکس بگیرم، کمبود این قابلیت رو در ویندوز کاملا احساس کردم. هر چند با زدن کلید Print Screen روی صفحه کلید، یک کپی از عکس صفحه دسکتاپ در حافظه کلیپ برد ثبت میشه و به راحتی میتوان آن را در نرم افزارهای گرافیکی (مثل Paint ویندوز) به اصطلاح Paste کرد و سپس آن را در قالب فایل عکس روی هارد ذخیره کرد اما من راحت طلب تر از این حرفا هستم.

نرم افزارهای زیادی برای این منظور تولید شده اما راستش هیچ کدوم نیاز من رو برطرف نکرد. من به برنامه کوچکی احتیاج داشتم که فقط با یک کلیک، عکسی از صفحه دسکتاپ تهیه و روی هارد با فرمت BMP ذخیره کند.

بالاخره تصمیم گرفتم که خودم دست به کار بشم و برنامه ای برای رفع نیازم بنویسم. نتیجه این راحت طلبی برنامه بسیار کم حجمی است به نام 1Click Capture که بوسیله تنها یک کلیک ناقابل، از صفحه دسکتاپ شما عکس گرفته و آن را در مسیر دلخواه روی هارد دیسک ذخیره می کند. پس از اجرای برنامه و زدن دکمه Continue آیکن جدیدی در بخش System Tray ایجاد می شود که با کلیک بر روی آن می توانید از صفحه دسکتاپ خود Screenshot تهیه کنید.

نصب این برنامه نکته خاصی ندارد و با سه چهار بار فشردن دکمه Next مشکلی نخواهید داشت.

امیدوارم برنامه کم حجم 1Click Capture برای شما دوستان عزیز هم سودمند واقع شود.

Download 1Click Capture

