نحوه ایجاد BalloonTip در دات نت


یکی از دوستان از من خواسته بود که بیشتر در زمینه برنامه نویسی و مخصوصا دات نت مطلب بنویسم. همین جا باید روشن کنم که تمرکز اصلی من در این وبلاگ روی بحث فرهنگ نرم افزاری و مهندسی نرم افزار خواهد بود. اما چون از ابتدا به خیلی ها قول داده بودم که درمورد برنامه نویسی و دات نت هم مطلب بنویسم (قبلا هم نوشتم مراجعه شود به لینک های مربوطه در انتهای همین پست)، حتما روی قولم خواهم بود. از این به بعد در این زمینه ها فعال تر خواهم بود. اما چون فعلا به خاطر امتحانات وقتی برای نوشتن مقاله در مورد دات نت ندارم سعی میکنم مقالات و کنترل های کاربردی و جالب سایت CodeProject را معرفی کنم.

مقاله ای که قصد معرفی آن را دارم، به معرفی کلاس BalloonWindow می پردازد. با استفاده از این کلاس شما به راحتی می توانید از قابلیت BalloonTip در برنامه های ویندوزی مبتنی بر دات نت استفاده نمایید. BalloonTip ها بیشتر برای اعلام وضعیت یا تشریح یک عملیات در برنامه های ویندوزی مورد استفاده قرار می گیرند.

این کلاس به شما اجازه سفارشی کردن بالون ها را به راحتی می دهد (مثلا رنگ پس زیمنه آن را تغییر دهید) و می توانید از آن ها در تمامی اجزای برنامه استفاده کنید. در این زمینه مقاله، بسیار جامع و کاربردی می باشد. بهتر است توضیحات نویسنده را بخوانید.

نحوه استفاده از این کلاس | دانلود برنامه نمونه | دانلود سورس کد

پ.ن: نوشته های من در زمینه برنامه نویسی و دات نت :

چطور برنامه نویسی را شروع کنید | نحوه شروع برنامه نویسی در ویندوز

استفاده از تاریخ شمسی در دات نت | منوهای آفیس 2007 در برنامه های شما

