یک سال گذشت!


یک سال پیش، دقیقاً در چنین روزی وبلاگ فراسان در وردپرس.کام متولد شد و اولین پست آن توسط من منتشر شد. امروز 14 اردیبهشت 1387 دومین سال فعالیت ویلاگ فراسان شروع می شود و امیدوارم در روزهای آینده کم کاری های گذشته ام را در مورد این وبلاگ جبران کنم. جالب است مصادف با سالروز تاسیس فراسان، Page Rank آن نیز افزایش یافته و به عد 5 رسیده است. البته این امتیاز را باید مدیون وردپرس بود. سیستم قدرتمند وبلاگ نویسی وردپرس به صورت عجیبی با موتورهای جستجویی همچون گوگل سازگاری دارد، روش های SEO را در بطن خود دارد و برای هر وبلاگ پیاده سازی می کند. به هر حال این اتفاق مرا بسیار خوشحال کرد اما این خوشحالی زیاد طول نمی کشد چون مجبورم حدود 40 روز از این وبلاگ و لذت وبلاگ نویسی دور باشم. به علت امتحانی که در پیش دارم نمی توانم تا 20 تیر این وبلاگ را به روز کنم. میدونم بسیاری از بازدیدکننده ها و مشترکان وبلاگم را از دست خواهم داد اما چاره ای نیست چون زندگی واقعی هم احتیاج به رسیدگی دارد. امیدوارم بعد از رهایی از این مشکل، با توانی مضاعف به این وبلاگ بپردازم. حالا بررسی مختصری از فعالیت های این وبلاگ را بخوانید.

تعداد پست های وبلاگ : 77 | تعداد مشترکین وبلاگ تا کنون : 84 نفر

پر بازدید ترین مطالب

  1. TD Messenger یک دروغ بزرگ!
  2. معرفی بانک های اطلاعاتی رایگان و اوپن سورس
  3. نرم افزار بانک سئوالات
  4. اینترنت اکسپلورر 8 – اولین نگاه
  5. تاریخ شمسی با طعم آزادی!

ضمن اینکه صفحه مقالات، پر بازدیدترین صفحه ی استاتیک وبلاگ بوده است.

بهترین مطالب از نظر خوانندگان

  1. نرم افزار بانک سئوالات
  2. معرفی بانک های اطلاعاتی رایگان و اوپن سورس
  3. برای خودتان موتور جستجوی اختصاصی بسازید!
  4. استفاده از تاریخ شمسی در دات نت
  5. 8 افزونه ی سودمند برای فایرفاکس

اما مطالبی که من انتظار داشتم از بهترین های وبلاگم باشند :

  1. شروع برنامه نویسی وب
  2. مسئولیت های تخصصی و اخلاقی یک مهندس نرم افزار
  3. مهندسی نرم افزار
  4. تفاوت علم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار
  5. شروع برنامه نویسی | شروع برنامه نویسی ویندوز

یکی از دوستانم می گفت «با این همه مطلبی که نوشتی چرا این قدر نظرات کمی داری؟ من وبلاگی میشناسم که فقط شعر و داستان می نویسد و نظرات هر پستش بیشتر از 100تاست» در جوابش گفتم که «کسی که با یک جستجو به مطلب من میرسد بعد از خواندن و رسیدن به هدفش چیزی برای گفتن ندارد، یا وقتی مطلب تخصصی مرا می خواند و چیزی از آن سر در نمی آرود چه چیزی می تواند در قسمت نظرات بنویسد. بیشتر مواقع کسانی که مشکلی دارند در پست ها نظر می دهند تا مشکلشان را حل کنم. کسی هم که مشکل نداشته باشد نظری نمی دهد.»

برای باخبر شده از به روز شدن وبلاگ می توانید مشترک فراسان شوید. اطلاعات بیشتر

