تفاوت میان HyperLink و LinkButton در ASP.NET


برای برنامه نویسان ASP.NET
در ASP.NET شما چندین راه برای فرستادن کاربر به یک صفحه جدید در پیش روی خود دارید. دو تا از کنترل هایی که می توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از HyperLink و LinkButton. هر دوی این کنترل ها قابلیت فرستادن کاربر به یک صفحه جدید را دارند و به اصطلاح عمل Redirecting را انجام می دهند. مهمترین تفاوتی که این دو کنترل در عمل دارند، این است که LinkButton یک PostBack به سرور ارسال می کند اما HyperLink مانند تگ Anchor در HTML فقط یک درخواست به مرورگر کاربر می فرستد. LinkButton دقیقاً شبیه یک Button معمولی عمل می کند اما شکل ظاهری آن مثل یک Hyperlink معمولی است.

از آنجا که LinkButton یک PostBack به سرور می فرستد، شما می توانید کارهای مختلفی را با آن انجام دهید. مثل پر کردن یک DataSet یا ست کردن یک متغیر Session. تفاوت مهم دیگری که این دو کنترل با هم دارند این است که کنترل HyperLink رویدادی به نام OnClick ندارد و تنها کاری که می تواند انجام دهد، Redirect کردن کاربر به آدرسی است که در مشخصه NavigateURL برای آن مشخص کرده اید.

asp_linkbutton_hyperlink

چه موقع از HyperLink و چه موقع از LinkButton استفاده کنیم؟

مواقعی که احتیاج دارید یک PostBack به سرور بفرستید (احتیاج به پردازش تحت سرور دارید) و با داده های صفحه وب کار کنید از LinkButton استفاده کنید و مواقعی که می خواهید فقط کاربر را به یک آدرس دیگر بفرستید از کنترل HyperLink استفاده کنید.

البته به نظرم بهتره به جای این دو کنترل به راحتی از دستور Response.Redirect استفاده کنید.

farasun.wordpress.com

Subcribe to Farasun feedمشترک فراسان شويد

farasun.wordpress.com

مطالب مرتبط :

پ.ن 1 : درسته که من در این وبلاگ تا به حال به صورت مستقیم در مورد ASP.NET ننوشته بودم، اما این دلیل نمیشه که بلد نباشم و ننویسم در این مورد. یکی از دوستان از من تقاضا کردند، منم از این به بعد می نویسم. در ضمن من ASP.NET تدریس می کنم 😉

پ.ن 2 : اگر به مباحث ASP.NET خیلی علاقه دارید و مطالب من برای شما خیلی ابتدایی است، پیشنهاد می کنم  وبلاگ آقای عارف کریمی و وبلاگ آقای نصیری را از دست ندهید.

پ.ن 3 : برای اینکه بفهمید پیج رنک وبلاگتون در گوگل چنده، می تونید از این سایت بهره ببرید. این سایت ابزارهایی همچون نمایش دهنده پیج رنک هم در اختیارتون قرار میده.

