فراسان دو ساله شد!


سلام به خوانندگان همیشگی وبلاگ فراسان. امروز وبلاگ فراسان وارد سومین سال فعالیت خودش می شود. دو سال پیش در 14 اردیبهشت 86 من اولین مطلب وبلاگ فراسان را منتشر کردم. البته قبل از این وبلاگ، چند تا وبلاگ دیگر هم داشتم، اما این وبلاگ برایم چیز دیگری شد. دو سال پیش جامعه فارسی وبلاگ نویسان وردپرس.کام خیلی کوچکتر از حالا بود و تقریباً تمام وبلاگ نویسان اینجا با هم آشنا بودند. هیچ وقت تلاش های آقای دکتر مزیدی را برای شناساندن سرویس وردپرس.کام به وبلاگ نویسان فارسی زبان فراموش نمی کنم. به جرات می توانم بگویم که تلاش های جناب مزیدی و البته بچه های تیم وردپرس فارسی بود که در حال حاضر تعداد زیادی در وردپرس.کام در حال وبلاگ نویسی به زبان فارسی هستند.

از اول قرار نبود در این وبلاگ فقط تخصصی بنویسم، اگر به آرشیو ماه های اول این وبلاگ سر بزنید متوجه این موضوع خواهید شد. اما متاسفانه فقر محتوای وب فارسی در زمینه رشته تحصیلیم (مهندسی نرم افزار) محتوای این وبلاگ را به سمت این گونه مطالب هدایت کرد. پس از چند ماه از شروع به کار این وبلاگ، وظیفه خودم دانستم که به صورت تخصصی در مورد رشته نرم افزار و تکنولوژی های برنامه نویسی مطلب بنویسم چون واقعاً کمبودهای زیادی در وب فارسی می دیدم، همانطور که الان هم می بینم. هر چند من خودم را یک وبلاگ نویس تخصصی نمی دانم، اما تا به حال سعی خودم را کرده ام تا محتوای مطلوبی در زمینه های تخصصی رشته نرم افزار تولید کنم. تمام سعیم را کردم تا بیشتر مطالبی که می نویسم برای هم وطنانم سودمند باشد.

تولدت مبارک فراسان!

این وبلاگ شاید برای شما یک وبلاگ معمولی باشد، اما برای من یادآورد کلی خاطره و ارتباط و دوستی است. من از طریق این وبلاگ با افراد مختلفی آشنا شدم و دوستان خیلی خیلی خوبی پیدا کردم که همیشه به من لطف دارند. آشنایی با این دوستان مایه افتخار من بوده و هست. مهرداد صنوبری که خیلی وقت است ازش خبر ندارم (کجایی!)، سالار خلیل زاده که ناخواسته به من در توسعه یک پروژه کمک کرد، رضا بزرگی که خیلی تا به حال به من لطف داشته،  شقایق دوست خوبم، حضرت والا ( اسم اصلی ایشون رو نمیدونم) که با نظرات با ارزش خودش بر ارزش مطالبم افزود، محمد عزیز که  نگاهی دیگرش را دوست دارم (متاسفانه به تازگی دچار فیلترینگ ایران شده)،  دوستان عزیز دیگرم کاوه گیلانی و سروش عزیز، زهرا، مجید، امین، حسین دوست قدیمی و خوبم، آقای حاجلو و آقای افشار محبی، آقای غانم زاده و همچنین آقای عارف کریمی و وحید نصیری که از مطالبشان همیشه استفاده کرده ام. همچنین آقای آواژ که احترام خاصی نسبت به ایشان دارم و به من خیلی لطف کردند و آقای توفیق که آشنایی حضوری نیز با هم داشتیم. در این مطلب کوتاه نمی توانم از همه دوستان خوبم یاد کنم، مرا ببخشند اگر نامشان را ذکر نکردم.

در اینجا می خواهم از مدیران سایت های پی سی دانلود و آسان دانلود هم تشکر ویژه ای کنم چون باعث شدند تا بعضی از مطالب وبلاگم بیشتر دیده شوند. همینطور از مشترکان وبلاگم که مطمئنم از این 400 نفر حداقل 50 نفر مطالبم را همیشه دنبال می کنند، تشکر کنم، چون عامل اصلی ادامه حیات یک وبلاگ همین مخاطبانش هستند.

قصد دارم تغییرات خیلی زیادی در روند وبلاگ بدهم و بخش های جدید به آن اضافه کنم. امیدوارم وقتم اجازه بدهد. به قول خارجی ها Roadmap این وبلاگ همان هایی است که در قسمت «درباره» نوشته شده اند، امیدوارم بتوانم مطالب بهتری در این فیلدها تولید کنم. اگر نگاهی به مطلب سال پیش بیندازید متوجه تغییرات مثبت بسیار زیاد این وبلاگ می شوید. امیدوارم سال دیگه همین موقع هم شاهد این تغییرات مثبت در وبلاگ فراسان باشم.

ببخشید که مطلب کمی طولانی شد.

پ.ن : برای آشنایی بیشتر با من، در توییتر دنبالم کنید.

