ابزارها، برنامه نویسی

مجموعه ای غنی از فونت های رایگان


در این پست به معرفی تعدادی سایت برای دانلود فونت های رایگان می پردازم که شما می توانید از آن ها در اسناد متنی، تصاویر، صفحات وب و نرم افزارهای مختلف استفاده کنید. هرچند تعدادی از این سایت ها فونت هایی برای کاربردهای عمومی منتشر می کنند ولی مطمئناً با کمی جستجو فونت مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. سایت های بسیاری با عنوان Free Fonts در اینترنت وجود دارند اما همه ی آن ها توقع ما که پیدا کردن فونت های استاندارد و رایگان است برآورده نمی کنند. در اینجا لیستی از سایت های معتبر در زمینه ارائه فونت های رایگان ارائه شده است، با این امید که برای شما خواننده عزیز مفید واقع گردند.

فونت های عمومی

  • Acid Fonts : این سایت شامل تعداد بسیار زیادی از فونت های رایگان است که کاملاً مرتب در دسته بندی های مختلف قابل دسترسی و دریافت می باشند.
  • DaFont : شامل تعداد زیادی از فونت های TrueType و OpenType به صورت دسته بندی شده است. کار کردن با این سایت بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید فونت مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • Famous Fonts : فونت های معروف فیلم ها، کتاب ها، لوگوهای شرکت های معروف و محصولات مختلف را در این سایت به راحتی پیدا خواهید کرد. تعداد کمی از فونت های این سایت به صورت رایگان قابل دریافت نخواهند بود.
  • 1001 Free Fonts : در این سایت می توانید فونت های مختلفی را که به بر اساس حروف الفبا مرتب شده اند دریافت و استفاده کنید.
  • Webpage Publicity Free Fonts : فونت های کاملاً رایگان که دسترسی به آن ها با توجه به ترتیب الفبایی فونت ها بسیار ساده و آسان است. برای هر فونت یک نمونه متن موجود است تا شما قبل از دریافت فونت نمایش متون خود را در قالب فونت مورد نظر مشاهده نمایید.
  • Lumos Font : فونت های کتاب های Harry Potter را از این سایت دریافت کنید.
  • Microsoft Core Fonts : چند وقت پیش، مایکروسافت تعدادی از فونت های خود را که شامل Arial, Comic Sans, Impact, Times New Roman, Verdana, Webding و Trebuchet بود در مجموعه ای به نام «Core Fonts» به صورت آزاد منتشر نمود. به این ترتیب سیستم عامل های دیگر از جمله لینوکس قادر به استفاده از این فونت ها در محیط های خود شدند.

فونت های مخصوص برنامه نویسیان و طراحان وب

  • Inconsolata : فونتی کاملاً آزاد و مناسب برای استفاده در سورس کدهای زبان های مختلف برنامه نویسی. این فونت به فونت sans serif شباهت بسیاری دارد.
  • Envy Code R : فونتی کامل برای برنامه نویسی که کیفیت آن با فعال نمودن ClearType در ویندوز چندین برابر می شود.
  • Raize Font : تغییر یافته فونت sans serif برای استفاده در برنامه نویسی، کدهای HTML و غیره. این فونت برای سیستم عامل های ویندوز و انواع لینوکس قابل دسترسی است.
  • DejaVu Fonts : فونت های کاملاً استاندارد برای برنامه نویسی و سازگاری کامل با سیستم یونیکد.
  • Microsoft Consolas Font Pack : مجموعه ای کامل از بهترین فونت های برنامه نویسی و طراحی وب سایت را از سایت مایکروسافت دانلود کنید.

سایت پارسی فونت

اگر دنبال فونت های با کیفیت و کاربردی هستید به هیچ وجه این سایت را از دست ندهید. مرجعی عالی برای فونت های رایگان فارسی و انگلیسی برای سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش. با استفاده از دسته بندی های مختلف این سایت به راحتی فونت مطلوب خود را پیدا خواهید کرد. اگر حوصله دریافت این همه فونت را ندارید می توانید سی دی کامل آن ها را سفارش دهید تا از این همه فونت زیبا لذت ببرید.

30 نظر برای “مجموعه ای غنی از فونت های رایگان

  1. سلام
    مطلب بسیار خوبی بود، اینطور که معلومه سایت های ایرانی هم در زمینه های مختلف خوب پیشرفت داشتند، حتی در فونت !
    خسته نباشی

  2. سلام جیگر،سایتت عالی بود .یکی از سایت های پو فایده برای من بود.دمت گرم(زنده باشی)

  3. مطلب که در مورد فونت تهیه کرده بودید خیلی کامل و مفید بود. امیدوارم همواره در زمینه های مختلف موفق و پیروز باشید.

  4. دددددددددددددددمممممممممممممتتتتتتتتتتتتت گگگگگگگگگگگررررررررررررررررمممممممم

  5. یک یا حســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــین
    تا میــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر حسین

  6. راستی بسیار مفتخر می شوم تا با شما تبادل لینک کنم
    رنکم 3 است
    اگر اجازه می دهید لینکتان کنم
    منتظرم

  7. سلام با تشکر فراوان من به فونت خط کوفی اصل و قدیم نیازمندم اگر داشتید برایم ایمیل کنید خدا خیرتان دهد

  8. با سلام
    سیستم من با فونت Arial مشکل داره
    به این صورت که در بعضی از سایت ها که از این نوع فونت استفاده می‌کنن، کلمات برای من بصورت حروف بزرگ (بصورت جدا جدا) نمایش داده می‌شن.
    مثلا بجای «سلام» می‌نویسه: «س‌ل‌ا‌م».
    وقتی هم که می‌خوام این فونت رو نصب کنم با پیغام Error مواجه می‌شم، که این فایل دارای فرمت فونت نیست و مانع نصب این فرمت فایل در پوشه Control Pannel > Font میشه.
    به نظر شما من چیکار کنم؟

بیان دیدگاه