ASP.NET، فناوری، وب 2.0، ابزارها، دات نت

طراحی و برنامه نویسی وب با تکنولوژی های رایگان مایکروسافت


طراحی و برنامه نویسی وب این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بازار کار هم نیاز زیادی به افراد متخصص در این زمینه دارد. به همین علت افراد زیادی علاقه مند به ورود در این زمینه و حرفه ای شدن در آن هستند. اگر شما جزو این دسته هستید و می خواهید راه درست را انتخاب کنید و خیلی سریع پیشرفت کنید این مطلب را بخوانید.

شرکت مایکروسافت یکی از پیشروترین شرکت ها در زمینه تولید نرم افزارهای زیر ساختی توسعه وب است. پلت فرم توسعه وب این شرکت یعنی ASP.NET یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین فریم ورک های توسعه وب در جهان است که مورد استفاده بسیاری از شرکت های نرم افزاری است. این شرکت برای راحتی توسعه دهندگان وب و شرکت های کوچک برخی از ابزارهای مورد نیاز توسعه وب را به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده است. شما می توانید با استفاده از این ابزارهای رایگان به توسعه و طراحی وب اپلیکیشن های قدرتمند بپردازید و تجارت خود را بر پایه آن ها بسیازید!

قبل از هر چیزی باید کامپیوتر خود را برای طراحی و برنامه نویسی وب آماده کنید. برای این کار شما نیاز به یک وب سرور، یک فریم ورک و یک محیط طراحی و برنامه نویسی دارید. در کنار این ها باید یک نرم افزار سرویس دهنده پایگاه داده هم داشته باشید تا بتوانید داده های برنامه های خود را در آن ذخیره کنید. حالا اگر یک دو جین ابزار سودمند دیگر هم در کنار این ها باشد برای شروع کار عالیست!

IIS یک وب سرور

سرویس دهنده وب قدرتمند مایکروسافت که پس از آپاچی، پر استفاده ترین Web Server جهان است. این وب سرور رایگان است هنگامی که شما هزینه ویندوز غیر رایگان را داده باشید! این وب سرور تمام پروتکل های استاندارد وب را پشتیبانی می کند و بهترین انتخاب برای توسعه وب اپلیکیشن های مبتنی بر ASP.NET است. اگر از ویندوزهای غیر سرور استفاده می کنید باید این وب سرور را از روی CD یا DVD ویندوز یا از اینترنت نصب کنید.

ASP.NET MVC یک فریم ورک

یک فریم ورک آینده دار برای شمایی که تازه می خواهید وارد دنیای توسعه وب شوید. قابلیت های بسیار خوبی برای توسعه وب اپلیکیشن های قدرتمند، قابل آزمایش و سریع به شما می دهد. این فریم ورک با تقسیم پروژه شما به سه لایه منطقی از پیچیدگی های آن کاسته و بر کارایی آن می افزاید. برنامه های تحت وب تولید شده بر روی این فریم ورک آدرس های URL تمیزی تولید می کنند که برای موتورهای جستجو بسیار خوش آیند است. توضیحات بیشتر در مورد ASP.NET MVC

Visual Web Developer Express یک محیط توسعه و طراحی

یکی از ابزارهای رایگان و واقعاً کار راه انداز مایکروسافت برای طراحان و برنامه نویسان وب است. اکثر ابزارهای توسعه وب ویژوال استادیو را بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می دهد و شما با آن می توانید وب سایت هایی مبتنی بر ASP.NET بسازید. ابزار طراحی WYSIWYG و قابلیت کشیدن و رها کردن اشیای مورد نیاز بر روی صفحه وب در این برنامه در وقت شما صرفه جویی می کنند.

SQL Server Express یک سرویس دهنده دیتابیس

یک نسخه سبک و رایگان از سیستم مدیریت پایگاه داده های قدرتمند مایکروسافت است که راه حلی مناسب برای ذخیره داده های برنامه های تحت وب شما خواهد بود. این نسخه رایگان می تواند به دیتابیسی تا حجم 4 گیگابایت سرویس دهد، فکر می کنم این اندازه جواب گوی برنامه های تحت وب شما باشد!

پلت فرم وب مایکروسافت

برنامه نویسان PHP نیز به همچین ابزارهایی برای ساختن یک وب اپلیکیشن احتیاج دارند. آن ها با نصب نرم افزارهایی مثل WAMP خود را درگیر نصب تک تک ابزارهای مورد نیاز خود و انجام تنظیمات آن ها نمی کنند. شما هم برای استفاده از تکنولوژی های رایگان مایکروسافت برای توسعه وب نیازی به دانلود تک تک این ابزارها و نصب جدای آن ها ندارید! می پرسید چطور!؟ …. مایکروسافت راه حلی برای این کار ارئه داده است به نام Web Platform Installer که علاوه بر نصب تکنولوژی های فوق برای شما، امکانات و ابزارهای سودمند و فوق العاده دیگری نیز در اختیارتان می گذارد آن هم به صورت کاملاً رایگان!

ابتدا Web Platform Installer را با حجم بسیار کم از اینجا دانلود کنید. با استفاده از آن می توانید :

  • IIS را به علاوه اکستنشن های سودمندش دانلود، نصب و تنظیم کنید.
  • SQL Server Express را دانلود، نصب و تنظیم کنید.
  • ابزارهایی برای ساخت وب اپلیکیشن های وب 2.0 مثل سیلورلایت را دانلود و نصب کنید.
  • یک محیط توسعه مناسب به نام Visual Web Developer در اختیار بگیرید.
  • وب اپلیکیشن های محبوب اوپن سورس مثل دات نت نیوک را سفارشی کنید.

نصب URL Rewrite برای IIS 7.0

Microsoft Web Platform Installer راه سریع و راحتی برای نصب و سفارشی کردن تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای توسعه و توزیع وب سایت ها و وب اپلیکیشن ها بر روی ویندوز ارائه می دهد. این ابزار به صورت خودکار سیستم شما را چک می کند تا بفهمد چه ابزارهایی از قبل روی سیستم شما نصب است و سپس در صورت نیاز به شما پیشنهاد آپدیت آن ها یا اضافه کردن ابزارهای جدید را می دهد. سپس این شما هستید که تصمیم می گیرید چه ابزارهایی واقعاً نیاز دارید و Web PI آن ها را دانلود کرده و بر روی ویندوز شما نصب می کند.

گالری اپلیکشن های آماده و اوپن سورس

پلت فرم وب مایکروسافت یک گالری پر از وب اپلیکشن های آماده سودمند، رایگان و اوپن سورس دارد که به صورت مستقیم از داخل Web PI قابل نصب هستند. این گالری شامل وب اپلیکیشن های محبوب و اوپن سورس دات نت مثل دات نت نیوک، SubText، BlogEngine.NET، DasBlog و Ubraco CMS و اپلیکیشن های اوپن سورس PHP مثل وردپرس، Drupal و Jomla است. شما به آسانی می توانید در Web PI عنوان این پلیکیشن های آماده را مرور کنید و در صورت نیاز آن را بر روی سرور مورد نظر خود نصب کنید.

نصب اپلیکشن های تحت وب کدباز از داخل Web PI

همانطور که مشاهده می کنید، علاوه بر دانلود و نصب اپلیکیشن های دات نت، امکان دانلود و نصب اپلیکیشن های PHP را نیز بر روی وب سرور IIS به شما می دهد.

دریافت Web Platform Installer

Make Web, Not War

مشترک فید فراسان شوید

ابزارهایی برای ساخت وب اپلیکیشن های وب 2.0 مثل سیلورلایت را دانلود و نصب کنید.

8 نظر برای “طراحی و برنامه نویسی وب با تکنولوژی های رایگان مایکروسافت

  1. ممنون از مقاله کاربردیتون . نه دوست عزیز بیخودی تلاش نمیکنه . ما بیشتر میرین سمت اپن سورس چون نمی خوایم پول خرج کنیم

    1. مهندس جان مثله اینکه یادت رفته اینجا ایرانه ما هیچوقت برای نرم افزار پول خرج نکردیم.

بیان دیدگاه