نرم افزار، اینترنت، خلاقیت، شرکت های نرم افزاری

TD Messenger یک دروغ بزرگ!


اگر اهل خواندن اخبار فناوری اطلاعات باشید به احتمال زیاد به تازگی نام TD Messenger را زیاد شنیده اید و در مورد آن خبرهای کاملاً یکسان خوانده اید. اگر اهل وب هم نباشید احتمالاًهمین چند شب پیش از طریق تلویزیون (20:30) از شاهکار جدید ایرانی ها که به عنوان اولین مسنجر (پیغام رسان الکترونیکی) فارسی و پنجمین مسنجر دنیا! از آن یاد شد، باخبر شده اید. قبل از خواندن ادامه این نوشته خیالتان را راحت کنم که این شاهکار جدید چیزی جز یک دروغ بزرگ نیست.

نمیدونم سازنده های این برنامه در چه زمانی سیر می کنند که مسنجرهای دنیا را فقط چهارتا میدانند. احتمالاً تا به حال اسمی از AOL نشنیده اند. توصیه می کنم ابتدا این خبر را بخوانید سپس ادامه این نوشته را بخوانید. در اینجا از لحاظ فنی به بررسی صحت خبر مذکور می پردازیم.

در طراحی و ساخت این مسنجر از جدیدترین متدهای گرافیکی و برنامه نویسی استفاده شده است به طوری که دارای کلیه امکانات استاندارد و رقابتی با سایر مسنجرهای دنیا است.

اولین چیزی که شما پس از نصب و اجرای این مسنجر با آن برخورد می کنید ظاهر کاملاً غیر استاندارد و نازیبای (به نظر من) آن است. اسکین برنامه تقلیدی نا موفق از یاهو! مسنجر است، استفاده از فونت های کاملاً غیراستاندارد با اندازه های مختلف صفحه اصلی این مسنجر را کاملاً نا موزون نموده است که کاربر قادر به تغییر اندازه آن نخواهد بود. در کل رابط کاربری این مسنجر بسیار ضعیف بوده و لفظ «استفاده از جدیدترین متدهای گرافیکی در ساخت این مسنجر» را کاملاً بی معنی می کند.

برای طراحی و برنامه نویسی این اثر فوق العاده از ویژوال بیسیک 6 استفاده شده است. نمی دانستم شرکت خلاق مایکروسافت جدیدترین متدهای برنامه نویسی را در سال 2000 در ویژوال بیسیک 6 پیاده سازی نموده است تا شاید چنین روزی توسط یک ایرانی کشف شوند! برنامه نویسان و اهل فن کاملاً این پاراگراف را درک می کنند.

امکان نصب بر روی کلیه سیستم های عامل موجود

با استناد به پاراگراف بالا امکان اجرای برنامه های ویژوال بیسیک 6 در سیستم عامل های غیر ویندوز کاملاً منتفی است. شاید منظورشان سیستم عامل های مایکروسافت بوده است.

اولین مسنجر دنیاست که به 4 زبان ارائه می شود

شاید این قسمت به خصوصیات فنی یک نرم افزار مربوط نشود اما اگر نگویم شب خوابم نمی برد. مسنجرهای Google Talk و Yahoo! Messenger ده ها زبان زنده دنیا را پشتیبانی واقعی! می کنند، در حالی که این مسنجر فقط یکسری از پنجره ها و برچسب های خود را به چهار زبان ترجمه می کند.

شرکت تهران دیتا برای اجرای TD مسنجر به 21 نرم افزار دارای لیسانس نیاز داشت که با توجه به تحریم های ایران، توانست با مشکلات زیادی حق انحصاری نرم افزارهای لازم را بگیرد.

مطمئناً بعد از خواندن این قسمت از خبر، یک علامت تعجب بسیار بزرگ بالای سر شما نقش بسته است. یا آن ها واقعاً احمق هستند و یا قصد توهین به شعور خوانندگانشان را دارند. ما برای اجرای یک پروژه ی ERP در شرکت به 21! نرم افزار دارای لیسانس نیاز نداشتیم که این ها برای یک مسنجر ساده… در این قسمت چیزی برای گفتن باقی نمی ماند.

فقط یک سئوال باقی می ماند :

این همه بزرگ نمایی و دروغ برای چیست؟

تکمیل کننده ی این بحث، نظرات شما عزیزان است. لطفاً قسمت نظرات این پست را هم مطالعه بفرمایید.

86 نظر برای “TD Messenger یک دروغ بزرگ!

  1. آقا ما رفتیم اتفاقاً عضو شدیم دانلود هم کردیم. فقط محض راه و اینکه ببینیم شاهکارشان چیست؟…
    که بعد آنقدر… بگذریم…. متاسفم

  2. ایمان جان اگه جواب اون سوال رو پیدا کردی برای من هم بفرست.
    هر چند که جوابش رو تاحدودی هممون می‌دونیم…

    این وسط، من از رسانه‌ها خیلی دلخورم که چنین دروغ‌هایی رو براحتی منتشر می‌کنن، و مطمئنم که خودشون هم صددرصد از دروغ بودنش خبر دارن.

    با تمام این تفاسیر، امیدوارم این پروژه و پروژه‌های مشابه، همشون وارد مرحله اجرایی بشن و ازشون استفاده بشه. بهرحال این‌ها هم بخشی از نرم‌افزار ایران رو تشکیل می‌دن.

  3. وقتي از شركت مربوطه اخراج شدي به جاي سركوفت زدن به نرم افزار تلاش كن خودت و بكشي بالا نه ديگران را بكشي پايين. واقعا براتون متاسفم

    زويا شايان

  4. به عنوان يك ايراني افتخار مي كنم كه كسي حداقل جراتشو داشته و ريسك كرده و اين كارو كرده.

  5. @ علی محمدی : من هم بعد از دانلود این برنامه به این نتایج رسیدم. اصلاً چیزی نیست که بخوایم در مورد کارکردش صحبت کنیم.
    @ زویا شایان : من قصد پایین کشیدن کسی رو ندارم. من فقط حقیقت را در مورد مسایل فنی این مسنجر نوشتم. همین!
    @ جعفر پور احمدی : این همه تبلیغات برای گول زدن شما بوده تا به آن افتخار کنید. در حقیقت چیزی نیست که به آن افتخار کنید.

    در کل این مسنجر کارش را با دروغ های بسیار بزرگ آغاز کرده، و مانند پروژه های دروغین دیگر بعد از مدتی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست…

  6. سلام به همه دوستان منم یه طراح بازی های کامپیوتری هستم وبه تازگی اینکارو شروع کردم ولی با این حر فایی که شما در مورد هموطنامون میزنین دیگه دارین مارو هم نا امید میکنینا .در ضمن من یه وبلاگ دارم که توش به نقد بازی کامپیوتری میپردازم اگه خواستین یه سر به من بزنین.

    http://roolygta.wordpress.com/

  7. سلام
    شما به جای اینکه نیمه ی پر لیوان رو ببینین ، چسبیدین به اون نیمه ی خالیش !!
    ایران از لحاظ ساخت نرم افزار عقبه ولی اینکه یک گروه اومدن و پاشون رو فراتر از ساخت نرم افزارهای حسابداری و … گذاشتن ، خودش گام بزرگیه.
    من امیدوارم دوستان با دادن نظرهای مفید ( نه تخریبی ) در پیشرفت این صنعت کمک کنن ، نه اینکه سعی در تخریب یک عده ی دیگه داشته باشن.
    در جواب اون دوستمون که گفته بودن :»من هنوز امتحانش نکردم، فکر نکنم امتحانش هم بکنم دیگه!» باید بگم که اکثر حرف هایی که اینجا زده شده نظر شخصیه خود نویسندس و خداوند به هر کسی عقل داده تا خودش بتونه ببینه و تصمیم بگیره ، پس من به شما پیشنهاد میکنم که حداقل یک بار نصبش کنین و اونو ببینین.
    در ضمن شما که میگین ظاهرش تقلیدیه ، به من بگین که پس گوگل ، مایکروسافت ، AOL و یاهو همه تقلید کارن چون قالب کلیه همه ی اونها یک شکله ولی این حالت روتین شده برای تمام مسنجر ها پس نمیشه اسم این رو تقلید گذاشت.
    من که زیاد باهاش کار نکردم ولی حداقل ظاهرش که بد نبود.
    موفق باشین 😀

  8. با سلام به دوستای خوبم!
    منم با آقا سهیل موافقم. عملاً دنیای کامپیوتر دنیای غربی هاست و اونا خیلی از ما جلو ترند. پس نباید انتظار داشت توی دنیایی که یک عده دیگه جلودارشن و از شانس بد این دنیا دنیایی که سرمایه هم حرف اول و توش می زنه , ما که در واقع هنوز تازه کاریم محصولات بهتری تولید کنیم!
    تازه من خودم بر این عقیدم که تقلید اگر آگاهانه باشه خیلیم خوبه! چون باعث پیشرفت می شه. مثل صنعت فیلم سازی که ما همیشه هندی هارو به خاظر تقلید از فیلم های آمریکایی مسخره می کردیم , و حالا هند به قدرتی در ساخت فیلم دست پیدا کرده که اونو در سطح دیگر کشورهای بزرگ در صنعت فیلم سازی نموده.
    به نظر من اگه واقعا می خواین نشون بدین که ایرانی ها متحدند و می خواهند که از عقب افتادگی خودشون به خاطر 8 سال جنگ کم کنند بیاین و همه این نرم افزار رو بگیریم و ایراداشو هم اعلام کنیم. تا تصحیح بشه.
    امیدوارم همتون به فکر آینده ای پر افتخار باشین نه آینده ای تنها مصرفی !

  9. @ سهیل : اصلاً نیمه ی پری وجود نداره که ما بخوایم در مورد اون بحث کنیم. من نظر شخصی خودم رو ننوشتم، فقط واقعیات را در مورد نکات فنی این مسنجر بیان کردم وگرنه دروغ های بزرگی دیگه ای هم گفتن که من به اونها نپرداختم. من قصد تخریب نداشتم فقط حقیقت را برای کسانی که از پشت پرده این برنامه باخبر نیستند روشن کردم. همین.
    اگر دقت کنید من نوشتم ظاهر برنامه «تقلیدی نا موفق» از یاهو مسنجر است، نه اینکه به خاطر تقلید آن را محکوم کنم. این برنامه حتی قابلیت ابتدایی Resize هم ندارد و فونت های برنامه کاملاً غیر استاندارد است.
    @ پسر تاریکی : هم به شما هم به آقای «سهیل» توصیه می کنم بیشتر در مورد این مسنجر تحقیق کنید و سپس نظرتون رو بیان کنید. حرف حساب من اینه که چرا این قدر بزرگش کردن و چرا این قدر دروغ گفتن.

  10. سلام به تمام دوستان
    من بعد از شنیدن اخبار این مسنجر سریع رفتم توی سایت و عضو شدم و برنامه رو دانلود کردم تا ببینم
    که اینترفیس برنامه و …. چه جور کار می کنم به این نتیجه رسیدم:
    1-مسنجر برنامه کاربر بسند نیست یا(user friendly)یه کم برنامه باگ داره و گیج می زنه باید یه دست رینگ پیستون ازش عوض بشه امیدوارم تا نسخه 10 دیگه تکمیل بشه.
    3-دیزاین صفحه اصلی سایت جالب بود از تکنیک های ای جکس استفاده شده است
    2-امکانتات سایت تهران دیتا می گشتم جالب بود 1گیگاگابایت به من فضا داده توش حرکاری بخام می کنم ایمیل وبلاگ گالری عکس آپلود فایل و……ولی تو دیزاین صفحات چنتا اشکال بود که لینکها می رفتن زیر بنر بالای سایت وغیر قابل دسترس بود.
    خلاصه به یاد سخن امام باقر افتادن که فرموده بودن:افشای چیزی قبل از تحقق آن باعث ضرر می شود (دقیقاً حضور ذهن ندارم ولی تو همین مایه ها بود)
    نتیجه گیری اخلاقی:آقا ازقدیم گفتن با یه دست چندتا هندوانه برداشتن نشانه بلد بودن نیست نشانه………….!!!!! است.

  11. من هدف شما رو از این پست وبلاگتون نمیدونم
    اما بنا رو براین میگیرم که قصدتون پیشرفت این مسنجر هست
    شما به جای اینکه فقط بد این برنامه رو بگین بهتر بود یک نقد درست حسابی از این برنامه و راه حل های پیشنهادیتونو مینوشتین.
    به هر حال این برنامه تازه شروع به کار کرده
    مسلماْ نمیشه با یاهو مسنجری که ۹ ورژن از اون گذشته و کاربران زیادی از سراسر جهان با اون کار میکنن مقایسش کرد اما میشه گفت که این برنامه به عنوان اولین مسنجر داخلی ٬ به موفقیت خوبی رسیده.

  12. کسانی که فکر میکنن میشه با امکانات کم و یا با حرف زدن ، یه مسنجر قوی ساخت شروع کنن دیگه!

    شک دارم تا به حال حتی یک برنامه ی ساده نوشته باشید آقای عزیز! وگرنه به جای تشکر و تشویق یک نقد بدون منطق و دلیل نمی گذاشتید! اگر به همین سادگی هست که فقط معایب را گفت و خندید همین یاهو مسنجر با این همه ادعا پر از باگ و مشکل امنیتیه ، نمونش xeeber که همه باهاش آشنائی دارن! کسی میتونه اینقدر پر مدعا صحبت کنه که حداقل یک بار تلاش برای چنین کاری کرده باشه ببینم میتونید یک مسنجر بسازید که فقط با 1000 کاربر جواب بده یا نه ! بعد بیاید از resize نشدن و غیر استاندارد بودن فونتها (مشکلات ظاهری ای که چیزی از قدرت ساخت و برنامه نویسی کم نمیکنن) حرف بزنید

  13. @ رضا : در مورد سایتشان نظری ندارم اما اگر به جای این همه دروغ، حقایق را در مورد محصولشان بیان می کردند واکنش دیگران در موردشان این قدر تند نبود.

    @ سروش : هدف من از این نوشته فثقط ذکر نکاتی بوده که تولید کنندگان این مسنجر از انتشار آن ها خودداری نموده اند. نقد را برای نرم افزاری می نویسند که کار کند و خروجی مطلوب ارائه دهد تا بتوان در مورد آن نظر داد. باز هم تاکید می کنم من این مسنجر را تقد نکرده ام فقط در مورد مسائل فنی آن صحبت کردم. به خاطر طولانی نشدن پستم، توضیحات را بسیار خلاصه نوشتم.
    در ضمن من در متن به هیچ وجه این برنامه را با مسنجر دیگری مقایسه نکرده ام.
    در مورد «اولین مسنجر فارسی» بودنش هم شک دارم… تا شما موفقیت را چطور معنی کنید!

    @ RRM : اتفاقا چند تا برنامه ی ساده نوشتم که می تونید از همین وبلاگ در قسمت «محصولات» دانلود کنید. من در این نوشته حرفی از معایب این مسنجر نزدم، کامنت شما کاملاً بی ربط و از روی احساسات است.

  14. احتمالا یک پورت هم مخصوص سرور وزارت اطلاعات تعبیه کردن توی این نرم افزار از اینها بعید نیست .

  15. خیلی مسخره است، یه عده میخوان با عنوان ملی گرایی به زور به خودشون بقبولونن!!! که این خوبه و فلان و …
    در صورتی که الان دیگه کسی مجبور نیست، چیزی رو که دیگری مجبورش میکنه استفاده کنه (مثل ماشین های ساخت وطن!!)، پس اگه چیز جدیدی نداری، بهتره نیای وسط

  16. آقا میخاین افتخار کنین؟ خوب بکنین، ولی آخه دروغ و خالی بندی و مشنگ کردن 75 میلیون نفر چرا؟
    تازگیها پروژه فونت نستعلیق فارسی اولین سری فونتشو داد بیرون. دودورو دورود هم نکرد ولی چون چیز با ارزشی بود، مردم استقبال کردن. بزرگترین شرکتها میخان یک نرم افزاری سایتی بدن بیرون.
    اول فقط با دعوت نامه و بی سر و صدا امتحانش میکنن بعد چند سال که به جایی رسین سینه میدن جلو و میگن ما فلان گ… خوردیم.
    معلومه که پشت این پروژهای آبکی بخور بخور به راه هست و تو بوق زدن فقط واسه اینه که به حسابرس ها و بازرس ها بگن که بعد این همه بخور بخور کاری کردیم که نکردن.
    علیرضا

  17. خنده دار ه …من میتونم هم چین نرم افزاری را یک ماهه بنویسم … واقعا این خبر علامت تعجبه … من خودم توی شش تا مسنجر عضو هستم چجوری این شد پنجم …دلیل این بی سوادی مسولان مملکت و سودجویی شرکت های نرم افزاری خدا میدونه چقدر برای همچین پروژه ای پول گرفتن

  18. با شما هستم farasun
    كاش ايراني بودي .. كاش دلت مي سوخت
    كاش …..
    من هم با نظر زويا شايان موافقم ..احساس مي كنم شما با خودتان مشكل داريد و يا با شركت توليد كننده اين نرم افزار خرده حساب شخصي…
    همه فهميدن كه از غرض اين مطلب را نوشتي….
    من براي شما واقعا متاسفم

  19. az in hame adame Bsavad ke migan nimeye pore livan ro bebin moteasefam!
    agar khodetun nemifahmin digaran ro be bad bini motaham nakonin!
    in goruh ba in khabar faghat mikhaste be sponsor haye khodesh bege ke alaki pul nadadan, vali inke haghe cheghad barname nevise bahusho tu iran khorde bar shomaha ma’loom nist ,in kar beghadri Barzeshe ke ghabl az in ke morede estefade gharar begire motmaeinan faramush khahad shod!

  20. اگر برنامه نویسید بیایید و روو کنید …
    آخه مال این حرف ها نیستید.
    بیچاره اونایی که میان صحبتحای شما به اصطلاح برنامه نویس رو می خونند.
    آخه به این فکر کردیید که این نسخه آزمایشی برنامه است ؟
    پس فعلا همه اراجیف شما باده هواسسسسسسسسسسسسسسست !

    اون آقایی هم که به دنبال تخریب است .. بهش بگم … که با این کاراتون به جایی نمی رسید.
    من برای اخراج شما از شرکت دلیل داشتم.حالا برو و دست به این کارا بزن.
    :d پس دیگه کسی را نفرست پا درمیانی کنه که دوباره استخدامت کنم !!!! شیفههههم ؟

  21. @ نازنین : هم ایرانی ام هم دلم برای خودم و شماها می سوزه که این مطلب رو برای آگاهی شما ها نوشتم. اصلاً Tehran data یک شرکت نیست فقط یک سایته که می خواسته با این کار خودشو معروف کنه که کرد. بازم میگم من قصد بدی نداشتم فقط می خواستم حقیقت رو بگم.

  22. دوست عزیز Farasun امیدوارم که متوحه باشی عموم خواننده های تو از صحبتهای تخصصی سر در نمیارند و ابلته تعداد عزیزانی که بعد از کار با VB6 یا هر زبان دیگر فکر میکنند برنامه نویس قهاری شدند هم کم نیست! اینرو گفتم که یک وقت از بازخورد مطلبت به این نتیجه نرسی که کار اشتباهی کردی که حقیقت رو بیان کردی و امیدوارم بازهم در همین راه حرکت کنی.
    نظام ایران یک مشکل بزرگی پیدا کرده و اونهم خودباوری و انسجام مردمیه. و الا توی این تشکیلات عریض و طویل صدا و سیما و خبرگزاریها یک حداقل مهندس نرم افزار پیدا میشه که سردربیاره این قضیه چیه! بنای سیستم بر تبلیغه، اینجاست که دروغ اتفاقا هرچی بزرگتر باشه بهتر هم هست! شما مسنچر ایرانی رو میگی؟ (اینکه یک کار کاملا شدنیه! و اصلا نبودنش فقط بخاطر اینه که لزومی و توجیهی نداره!) کشف داروی ایدز! پیوند نخاع! ساخت راکتور هسته ای توسط دختر دبیرستانی ۱۷ ساله! ساخت پیشرفته ترین تجهیزات نظامی! ساخت زیر دریایی! … اینها تمامی نداره.
    یک سوال هم داشتم این مسنجر از چه سرویس پیغام رسانی استفاده میکنه؟ یا اینکه سرویس اختصاصی خودش رو داره؟(-:
    از این دوستان کشته مرده وطن (که البته میبینیم در حق وطن چه میکنن!) میخواستم خواهش کنم یک نمونه نشون بدن که در یکجای دیگه دنیا هم وقتی یک مسنجر یا بازی تولید میشه رادیو تلویزیون بعنوان اولین مطرحش کنند! مثلا وقتی آخرین نسخه ویندوز ارایه میشه آیا تلویزیونهای آمریکا پر میشه از اینکه آخرین نسخه نرم افزار ملی آمریکایی ویندوز بار دیگر افتخار آفرید؟!(-:
    راستی بد نیست اسم اون ۲۱ نرم افزاری که لیسانسش رو هم خریدن و به این اسم سازمان یا شرکت یا هر کس دیگری رو تلکه کردن! بگن!

  23. واقعا» عجب هوش و ذکاوتی داری شما!!!!!! نمیدونم شما کجا تخصصتو گرفتی اما فکر کنم نمیدونی مایکوسافتو ایرانیا و هندیا دارن میگردونن . ضمن اینکه فعلا» دوتا مسنجر ایرانی داریم که یکیش اینه و دومی L4i هست.
    من نمیخوام مثل باسوادت توهین کنم چون همین کارت نشان از بی فرهنگیت داره
    اینو نمیگن دلسوزی ، دلسوزی اونه که اگه طرف عرضه داره پاشه بره راهنماییشون کنه و کنارشون باشه . کمکشون کنه تو ارتقای این مسنجر نه اینکه دشمنیشو اینجوری تابلو نشون بده
    تابلو هست که این نمایشی از غرض ورزیه
    اون یاهو یا هر زهر ماری که سنگشو به سینه میزنی چند ساله که فعالن؟ ما تازه شروع کاریم
    ضمن اینکه جهت اطلاع اون افرادی که بد گرفتن موضوع رو

    جایی نگفتن فقط 5 تا مسنجر تو دنیا داریم
    گفتن جزء 5تای برتر دنیاست
    راست هم گفتن
    تو همین ایران خودمون چند تفر با AOL کار میکنن؟ چند نفر میشناسنش؟
    حالا جیمیلو همه میشناسن امکاناتش نسبت به این مسنجرهای ایرانی در چه حدیه؟
    برو بابا خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
    چشم نداری اینو هم ببینی؟
    این دوستان ما در TD messenger و L4i اولین فتخارو آفریدن
    انشاءالله شاهد افتخارات دیگشون هم باشیم
    شما هم اگه توان داری یه آنتی ویروسی چیزی بساز به شما هم افتخار کنیم
    نه که بیای اینجا کینه توزی کنی
    جواب اون آقا سعید که قبل من مطلب نوشته:
    آقا آمریکا تکنولوژیش اونقدر هست که نیازی به بازگو کردن این موضوعات تو رادیو و تلویزیونش نداشته باشه
    ما هنوز اول راهیم و نیاز به اطلاع رسانی داریم
    تازه چرا هر چی میشه با آمریکا و انگلیس و …… مقایسه میشیم؟
    همین ژاپن چند وقت پیش تکنولوژی لیزر شو رو تو موبایل بعنوان ابداع خودش نام برده و خبر داده در حالیکه این کارو نوکیا حد اقل 4-5 سال پیش به اجرا رسونده
    نمونش تو نوکیا 3220 که با نصب نوعی قاب که بصورت مجزا ارائه داده اینکار شدنیه
    پس بجای اینکه تو سر متخصصین خودمون بزنین بیاین اگه بلدین شما هم کاری بکنین ، البته اکه یرانی واقعی هستین که با این حرفا بعید میدونم!!!

  24. جواب ایرانی ایرانی مقتدر و افتخار آفرین میخواهد

    بابا ایول ما هم به خریت شما افتخار میکنیم

  25. سلام به دوستان

    بی غرض عرض کنم که فکر کنم الفبای یک شرکت که ادعای توانایی در برنامه نویسی دارد و به قول خودشان پروژه ملی انجام می دهد داشتن حداقل یک سایت بی عیب باشد ولی متاسفانه در مورد سایت تهران دیتا اینطور نیست.

    بعد از نظرات دوستان در اینجا خیلی مایل شدم به شخصه این پروژه «ملی ، میهنی» را امتحان کنم ولی امان از وب سایت خراب شرکت ایران دیتا. لازم به توضیح نمی بینم که سطح سوادم چه هست و در حال حاضر چه کار می کنم که یک وقت حمل بر خودستایی و یا خدای نکرده فخر فروشی به سایر دوستان شود فقط بعنوان یک کاربر ساده عرض می کنم با مرورگر فایرفاکس (که در اروپا و آمریکا با سرعت فوق العاده ای رو به گسترش است) سعی کنید که به سایت http://www.tehrandata.com رفته و برای ثبت نام اقدام فرمایید. متاسفم که این عمل غیر ممکن است چونکه سایت فوق الذکر با مرورگر فایر فاکس مشکل دارد. خواهش می کنم به عرق ملی کسی برنخوره ولی در برنامه نویسی ، الفبای برنامه نویسی debug کردن آن است. هر برنامه ای که نوشته می شود حتما» باید توسط یک گروه تست شود تا احیانا» اگر مشکلی در اجرای کدها یا الگوریتم یا … داشت به برنامه نویس گزارش شود تا رفع نقص شود. وب سایت یک شرکت تا حدود زیادی معرف آن شرکت در نگاه اول است. شرکتی که ناتوان از نوشتن کد درست در وب است چطور می تواند یک برنامه که چند صد یا هزار خط دستور بیشتر از وب دارد را درست بنویسد؟
    باز به کسی برنخورد ، قصدم از نوشتن این بود که عرض کنم متاسفانه شرکت تهران دیتا فقط یک بعد قضیه را در وب سایتش دیده و آن کاربری با سیستم عامل ویندوز و مرورگر ie. اگر پروژه ملی است منی که شاید Linux داشته باشم و از فایرفاکس استفاده می کنم و در اوگاندا هم مثلا» استفاده می کنم حق استفاده از آن را دارم چون ایرانی هستم مگه نه؟ لطفا» نگویید خب کاری ندارد ie نصب کن ولی عزیزم ie روی لینوکس نصب نمی شود کاری هم با Apple و Sun , … ندارم . شما به من بی سواد بفرمایید چطوری با سیستم عاملی غیر از ویندوز و مرورگری غیر از ie به سایت فوق رفته و موفق به ثبت نام و دریافت «پیغام رسان ملی» شوم؟
    آقا جون برنامه را قبول دارم که ملت تست می کنن و در نسخه های بالاتر رفع اشکال می شه ولی اصلا» نمی توانم بپذیرم وب سایت شرکتی که ادعای انجام پروژه های وطنی داشته باشه از اصول اولیه کد نویسی و سازگاری بی بهره باشه.
    دوستان خواهش می کنم نفرمایید که بجای کمک انتقاد کردی چونکه بسیار جدی عرض می کنم که پروژه ملی باید مایه افتخار باشه و توسط کسانی ارایه شود که صلاحیت عرضه آن را داشته باشند نه اینکه مایه شرمندگی. شما حساب کنید من این شاهکار را بخواهم جلوی یک خارجی نشان دهم. وب سایت را که ببیند از خنده روده بر خواهد شد چه برسد و تا سالها هم صبر کند و حوصله به خرج دهد متاسفانه لینکهای مربوط به «مسنجر فارسی ، پروژه ملی» باز نخواهند شد.
    بنده بی سوادم هیچی هم بلد نیستم ولی این حق را دارم که بپرسم » آیا دیگر برنامه نویس و شرکت بهتر از تهران دیتا نبود که این مهم را انجام دهد؟ آیا سطح سواد در دانش کامپیوتر در ایران در این سطح است؟ » یادم می آید در اکابر به ما درس می دادند وقتی برنامه را نوشتید بعد از اینکه برنامه را با چند داده تست کردید بلافاصله با داده هایی که احتمال آشکار شدن باگ در برنامه را دارند امتحان کنید. دوستان عزیز در تهران دیتا آیا این کار را کرده اید؟

  26. ناسیونالیسم بیداد میکنه. دوستانی که فکر میکنند که باید به جای تخریب! این پروژه به اون کمک کرد بدونند که توانایی های برنامه نویسهای ما در ایران انقدرها هم کم نیست که بخواهیم این مسنجر رو سقف توانایی های ایران فرض کنیم. اما اگر کسی در ایران چیز بهتری نمینویسه تنها دلیلش اینه که این کار توجیه اقتصادی نداره. و کسانی هم که این کار رو کردند با این بزرگنمایی های دروغین در پی پیدا کردن توجیه اقتصادی برای کارشون و موج سواری بر روی موج ناسیونالیسم که ایران رو پر کرده هستند که متاسفانه افراد خیلی زیادی چون درون این موج واقع شدند اصلا متوجه نیستند که کسانی که اون بالا نشستند فقط میخوان از این موج استفاده کنند و اون رو تقویت کنند و احتیاج به تعدادی عروسک دارند که حرفهاشون رو تکرار کنند. متاسفم

  27. سلام به همه . طبق آخرین اطلاعاتی که تیم ما از طریق مهندسی معکوس این مسنجر ( بگرداندن کد هگز به اسمبلی و سورس کد) ما متوجه شدیم که این مسنجر Log چت های کاربران را به سرورهای خود شرکت منتقل می کند ! یعنی گفتگوی شما و دوستانتان در این مسنجر توسط افراد دیگر نیز خوانده می شود که خود شاهکاری بزرگ است !

  28. سلام
    بچه ها این نسخه آزمایشی هستش و باگ احتمالا زیاد داره ولی نباید اینطوری باشه که شما بخواهین اینقدر به شرکتشون و کارشون توهین کنید به نطر من که خودم هم برنامه نویس هستم و تو فکر ساخت یک همچین پروژه ای از مدتها پیش بودم ، اینها راست میگن که 21 تا لیسانس نرم افزار می خواستند چون 5-6 تاش رو که خودم می دونم چی ها بودن ، در کل ایراد گرفتن به یک نرم افزار ایرانی که مسلما کار تقریبا بی نطریسیت در ایران یه مقدار نشان ضعفه
    ممنون

  29. سلام
    به نظر من سایتشون فوق العاده هستش ، خود پروژه مسنجرشون اشکالاتی داره مثلا یه مقدار کند هستش ولی من با هاشون تماس داشتم گفتند تقریبا تمام این مشکلات رو می دونند و تا حدود چند هفته دیگر کاملا این مشکلات رو حل می کنند . به نظر من این مسنجر نسبت به مسنجرهای معروف تقریبا تمام امکاناتش مثل اونها هست ، اینو برای این میگم که امکان وب کم و voice رو داره که مسلم هست که تو برنامه نویسیش زیاد کار شده ، من که مطمئن هستم نسخه نهاییش کامل هست .

  30. ساخت موبایل ِ ایرانی کم بود حالا غلط ِ زیادی و ساخت ِ مسنجر ! اون زنیکه ی عقده ای تو 20:30 هر هفته … زیادی می خوره … یه مشت دروغ و یه مشت سایت ِ فیلتر شده رو معرفی می کنه که هیچ کدوم قابل استفاده نیست ….. مرگ بر دیکتاتور که حتی پی سی دانلود رو هم فیلتر کرده …. مرگ بر همه ی ایرانی ها حتی خودم … به چی افتخار می کنید ؟ به دعای عرفه ؟ به عید ِ گوسفند کشی ؟ یا به مسنجر ِ چهار زبانه ؟

  31. آقا این دیگه خیلی ضایع است:

    تو سایتشون نوشته امنیت بسیار بالا ولی اگه شما برید تو محل نصب برنامه تو پوشه bin فایل Config.dll می بینید که یوزر و پسورد فرد لوگین شده (حتی بعد از لوگ اوت) توش قرار داره!

  32. بابا مگه شماها کورید خب نوشته نسخه آزمایشی معلومه اشکال داره دیگه اگه تو نسخه های بعدیش حل نشد بعد بییان دم از برنامه نویس بودن بزنید – من با یه تیم دیگه داریم سعی می کنیم با این شرکت ارتباط برقرار کنیم و این پروژه رو برسونیمش در سطح مسنجرهای دیگه ، چون یکسری از پورت هایی رو واسه صدا برای ارتباط نفر به نفر و .. دارن استفاده می کنند که واقعا کار با هاش سخته و اینها تونستن

  33. داداش کامل نیست اما میدونیم که ماله خودمونه
    انتقاد سازنده باید باشه
    سیاه نمایی خوب نیست
    اما ایرانی اگر بخواد میتونه

  34. دوستان عزیز لطفا به کسی بر نخوره ولی من اصلا متوجه نشدم این مسنجر چه نوع ارتباطی ایجاد میکند ؟ مثلا نقطه به نقطه ؟ و یا از طریق سرورهای پشتیبان مثل یاهو ؟
    اگر مثل یاهو باشه سرورهای آن کجا هستند ؟ با چه امکاناتی پشتیبانی میشوند ؟ پهنای باندی که به آنها اختصاص داده شده چقدره ؟ و یا اصلا از امکانات یا هو و سایر مسنجرها استفاده میکند ؟ یا هو مسنجر را که قبلا فارسی کرده بودند ؟

  35. اگر بگیم در آمریکا کسی برای نوشتن برنامه سرود ملی پخش نمیکنه به ایشون بر میخوره میگن قاب موبایل نوکیا رو عوض کنید لیزر بزنه!(-:
    پسر جان! شما اگر یک حداقلی از دانش برنامه نویسی مطلع بودی اینقدر مزخرف در مورد اینکه این برنامه نسخه اولیه هست و… تحویل نمیدادی! برنامه ای رو که در حد نسخه آلفا هم نیست به عنوان public beta گذاشتند برای استفاده مردم معنیش اینه که یا شعورشون نمیرسه که اصلا آلفا چیه بتا چیه! یا اینکه فقط قصد مطرح کردن اسمشون رو داشتند و جنابان بیسواد یا سواستفاده چی در صدا و سیمای محترم هم رفتن سراغش.
    برنامه مولتی پلت فرم رو با vb مینویسند؟(-: میشه بفرمایید نوع ارتباطی که برای ارتباط استفاده میکنه چیه؟ روش استفاده شده برای انتقال صدا و تصویر چیه؟(-:
    آخ که چقدر شما ایرانی هستی! اونم از نوع توانا و با سوادش.
    پسر جان! در هیچ کجای دنیا برنامه رو برای دلخوشی شما یا تبلیغات بیهوده نمی نویسن! برای منفعتی که مستقیم یا غیر مستقیم داره مینویسند. (میدونم شما شعورت به فهم این قسمت نمیرسه و این منفعت رو فقط در تعداد اسکناسهایی که کف دستت بزارن میسنجی!) اگر خیلی غرور ایرانی بودن رگ گردنت رو داره منفجر میکنه برید رو همین پروژه های سیستم عامل فارسی که در جریان هست مشارکت کنید. همه دنیا یک راهی رو تجربه کردند دیدند درسته شما میخواین بگین تو ۲۴ سالگی از بقیه دنیا بهتر میفهمین!
    مسنچر adium هست که تحت پلتفرمهای مختلف کار میکنه و اوپن سورسه خیلی راست میگین بجای استفاده غیر قانونی از ابزارهای آماده و گذاشتن یه پوسته (که چقدرم قشنگ طراحی شده!) برید روی اون کار کنید.
    اینطوری حداقل یک چیزهایی هم از برنامه نویسی و هم از پروتکلهای ارتباطی یاد می گیرید!
    همین وجود افراد با سوادی مثل شما باعث شده که وضع مملکت اینه و روز به روز در حال ترقیه! اگر اینقدر آدم فهمیده که محاسن! این مسنجر رو بفهمه تو ایران نبود اصلا درستش نمیکردند! اگر اینقدر آدم با سواد که منتظر ظهور آقاست اینجا نبود اینهمه پول صرف جنازه عربهای مرده نمیشد. (بله میدونم فکر میکنی ربطی نداره! چون تا جلوی دماغت رو بیشتر نمیتونی ببینی)

  36. من تو دانشگاه امیرکبیر کامپیوتر میخونم.پروژه ترم دوممون یه مسنجر بود،که اتفاقا یکی از ساده ترین پروژهامون بود.هرچند ابعاد مسنجر ما کوچیک بود،ولی مسنجر بود.اینو گفتم واسه اینکه بگم تولید این نرم افزارم به نظر من کار احمقانه ایه.مثل سیستم عامل فارسی.
    امیدوارم یه راه بهتر واسه خرج کردن پول نفت پیدا بشه که آبروریزی نکنن هی!!!

  37. جالبه که من هم که توی دانشگاه آنلاین BIHE درس میخونم ترم 3 یه مسنجر نوشتم که علاوه بر کارهای معمول امکان Voice ، Send file ، Webcam ، Offline و غیره رو داشت. تا چند هفته آینده هم توی Source forge آپلودش میکنم تا تست بشه. 2 نفره نوشتیم توی کمتر از 1 ماه!!!
    یه مسنجر نوشتن انهمه بوق و کرنا نمی خواد. از اون پروژه سیستم عامل ملی چه خبر؟؟؟ چند میلیارد تومان هزینش شد؟ آخرش چی شد؟؟ اینترفیس چند تا برنامش رو فارسی کردن به جاش هزار تا باپ دیگه توش بوجود اومد. اخرش هم به اسم لینوکس شریف دادن بیرون. اونایی که ادعای وطن دوستیشون میشه ، امتحان کردید ببینید چه خبره؟؟؟ این مسنجر هم دست کمی از اون نداره.
    با این وجود بدون تعصب بخوایم نظر بدیم کار خوبی رو شروع کردن ( ولی نه به اندازه خبرش!!! ).
    اما به نظر من تا قانون کپی رایت درست حسابی تدوین نشه هیچ کدوم از این کارا به نتیجه نمیرسه. مسلمآ وقتی کسی از این نرم افزار استفاده نکنه و سود آوری برای این شرکت نداشته باشه خود به خود از دور خارج میشه!

  38. من وارد بحث تخصصی نمیشم فعلآ. چون تازه دانلود کردم و میخوام نصب کنم.

    دوست دارم این 2 خط رو که توی License Agreement برنامه نوشتن همه با صدای بلند بخونید.

    TehranData will delete the user profile (including username and password) of any user who uses inappropriate (political and non political) language during conversation with other users of the messenger system.

    هنوز نصب نکرده بوی کنترل ازش میاد. مسلمآ همراه هر مسیج IP فرستنده و گیرنده هم ثبت میشه!!!

    دوستانی که دفاع می کردن از این پروژه ،
    من هنوز نصب نکردم و بحث تکنیکال نمیکنم فعلا. فقط میخوام راجع به اون 3 خط برام توضیح بدن.
    در ضمن معنی لغت Privacy policy رو هم به من بگن.

  39. این دیگه آخرشه!!! یه installer 5 مگی موقع نصب از من دیسک 2 رو میخواد!!!! حالا دیسک دو چیه خدا میدونه! بعد هم پیدا نمیکنه و توی لوپ می افته!
    من که سوادم نرسید نصب کنم. آخرین ورژن v1_beta_202 رو همین الان از سایتشون دانلود کردم. لطفآ دوستان راهنمایی کنن.

  40. یه چیزی رو از قلم انداختید :

    وی تاکید کرد: نسخه آزمایشی (نسخه بتا) TD messenger راه اندازی شده است که تا ماه آینده(( نسخه نهایی (آلفا))) آن نیز آماده می شود و در اختیار ایرانیان سراسر دنیا قرار می گیرد.

    خیلی خنده داره .
    اگر مدیر پروژه این برنامه نجومی گفته بعد از بتا آلفاست که اصلا کلا فاتحه و شبش بخیر خواب های خوب ببینه بینوا حالش خیلی بده .
    اگر هم که مهر از خودش در آورده باید به شعور کامپیوتری آقای نویسنده شک کرد .
    من پیشنهاد میکنم به شغل سیبزمینی فروشی بپردازه تا نوشتن مقاله از من در آوردی کامپیوتری ..
    راستی اگر مدیر پروژه گفته اون ه میتونه به فلسفه سیب زمینی هدایت بشه ..
    واقعا متاسفم فقط لاف !
    در ضمن برای دوستانی که نمیدوند آلفا ورژنیه قبل از بتا ..
    ترتیب نسبتا استانداردش اینه »:
    پری آلفا – آلفا – بتا – RTM – RC – طلایی یا Gold

  41. salam
    manam be onvane kesi ke 4ta chiz halime fagh@ khastam ino begam ke noskheye alpha ghabl az noskheye beta erae mishe (darvaghe alpha noskheye azmayeshie daroon sazmanie ke asan be biroon rah peyda nemikone va vakhT baraye azmayeshe omoom be Broon rah peyda kone mishe Beta) eshare be in:
    وی تاکید کرد: نسخه آزمایشی (نسخه بتا) TD messenger راه اندازی شده است که تا ماه آینده نسخه نهایی (آلفا) آن نیز آماده می شود و در اختیار ایرانیان سراسر دنیا قرار می گیرد.

  42. دوستان یک نکته جالب

    برای ورود به این نرم افزار به هیچگونه ایدی کاربری که در سایت عضو شده باشید نیازی نیست. یعنی هی اسم کاربری با هر کلمه عبوری می تونه وارد بشه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

    امتحان کنید. متوجه می شد.

  43. dooste aziz inke jaie tajob nadre chon in bahs masaleie jadidi nist. in dooroogha hamishe boode va ba har che bishtar sost shodane paiehaie in rejim sostaram mishe pas tahob nakonid va montazere dorughaie bozorgtaram bashid. shad o shad bashid

  44. سلام بر شما
    چقدر جالبه كه اينهمه نقد در مورد اين مسنجر هست و جالبتر اين هست كه به همه نقدها پاسخ داده شده.
    خيلي ممنون چون اينجوري خيلي راحت و جالب با عمكرد اين مسنجر آشنا شدم.
    پيروز باشيد.

  45. من نتونستم نظرات همه رو بخونم (زیاده بابا وقت نمیشه)
    ولی یه چیز که دیدم داره منو می کشه اینه که چرا پنجمین مسنجر دنیا وقتی می ری تو سایت رسمیش تا دانلودش کنی Not found می ده؟
    نه واسه یک لحظه چند روزه من می خوام دانلود کنم ولی نمی تونم اگه کسی داره یه جا آپلود کنه تا ما هم از دیدن این شاهکار بی نصیب نمونیم
    (اگه کسی این لطف رو کرد بوسیله ایمیل به من خبر بده ms.nasiri at gmail.com)

  46. سام دوستان
    مننظرات اكثر بچه ها رو خوندم
    اولا مايه تاسف است به چند دليل :
    لينك دانلود نرم افزار در وب سايت رسمي http://www.tehrandata.com/tdmessenger/ خراب است و كار ني كنه .
    دوما ك زماني كه كاري كه هنوز چندان كامل نشده و هنوز ثبت شوراي بين الملل نرم افزار رو نگرفته و Licence براش مثلخوابه رو نبايد اينچنين بزرگ كنن.
    سوما : فكر مي كنم سالها از دوره VB 6.0 گذشته (پس بهتره خودمون رو به خواب نزنيم)
    چهارما : وب سايت wikipedia رو كه همه مي شناسين و آماراش تقريبا بي نقصه …. يه سرچ messanger بكنيد مي بينيد كه yahoo Messanger كه اينقدر امكانات و كاربر داره در رتبه 10 ام هست پس چطور ادعا مي كنيم كه رتبه 5 مال ماست :‌اينم لينكش : http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_messaging

    در نهايت خطاب به دوستان :
    اگه كسي كاري رو نقد مي كنه اينقدر زود جبهه نگيريد چون تنها باعث بسته شدن ديدتون مي شيد . اجازه بديد و فكر كنيد ، مطالعه كنيد و مقايسه …..

    اگر بخواهيم كارهاي بي كيفيت رو بيش از حد بزرگ كينم كار همه ما كه در زمينه انفورماتيك كار مي كنيم مي ره زير سوال

    كار تراز اول مملكتي مون كه اينه واي به حال بقيههههه

    دلمون رو الكي خوش نكنيم و چشمامونو رو دنيا نبنديم بااين شعار كهكار همديگه رو زير سوال نبريم
    اون وقته كه عقب مي مونيم

    در ثاني در جواب

  47. دوستان خود من يكي از برنامه نويسان برنامه هاي ياهو هستم…البته در اين مورد سررشته دارم

    من فكر ميكنم توانايي هاي برنامه نويسان واقعي ايراني بسيار بسيار از اين چيزي كه اجرا شده بالاتر ميباشد…اين برنامه در حد پروژه ي يك دانش آموز ميباشد و سورس هاي آماده ي آن نيز در دسترس عموم ميباشد…برخي از دوستان اظهار كردن كه نيمه ي پر ليوان رو ببينيم!!! وقتي در مورد چيزي چنين تبليغاتي ميشه قاعدتا انتظار ها بالا ميره!!!
    برخي از دوستان گفتن كه قدرت برنامه نويسي در انحصار غربي هاست (به نوعي خواستن اين مايه ي شرم رو توجيه كنن! ) اين حرف كاملا بي معناست..زيرا در اين عصر كه بيشتر برنامه نويسان به صورت OpenSource برنامه هاي خود را منتشر ميكنند ديگر براي فرا گرفتن حد و مرزي نميتوان قائل شد!

    اما معايب فاحش برنامه :

    1 – عدم ارائه ي يك رابطه كاربري حتي در حد متوسط

    2 – گرافيك بسيار ضعيف و راحت نبودن دسترسي به دكمه ها و عملكرد بسيار كند در اجراي آنها

    3 – نبود يك منوي ساده براي تنظيمات جزئي!!!

    و مشكلاتي كه اين نرم افزار رو از استاندارد واقعي هر نرم افزاري فرسخ ها به دور ميبره!!!

  48. به عنوان کسی که 17 سال از عمرش رو بدون وقفه برنامه نویسی کرده و اگه دروغ نگم چند میلیون خط کد نوشته و در این مدت تا حدی با برنامه نویسی آشنا شده! باید عرض کنم که:

    1 – نوشتن برنامه Messenger حتی اگر بدون نقص و با تمام امکانات هم باشه! افتخار ملی محسوب نمیشه.
    2 – تیم برنامه نویسی و شرکت محترم تهران دیتا که هنوز توانایی هاش در حد استفاده از VB6 که 8 سال از عمرش میگذره و در زمان خودش هم مالی نبوده هست نمیتونه خودش رو بعنوان افتخار ملی برنامه نویسان ایرانی معرفی کنه.
    3 – حداقل 3-2 نفر رو میشناسم که یه چیز خیلی فراتر از همین پروژه به اصطلاح ملی رو فقط بعنوان تفریح و سرگرمی و بصورت انفرادی در منزل شخصی خودشون نوشتن که علاوه بر سرور اختصاصی قابلیت اتصال به Messenger های متداول رو هم داره و هیچوقت هم به این کارشون بعنوان یک افتخار ملی نگاه نکردن.
    4 – پیشنهاد میکنم که شرکت محترم تهران دیتا نتایج Stress Test (شاید!) انجام شده خود رو در اختیار بازدید کنندگان قرار بدهند تا از تواناییهای بالای برنامه بیشتر آگاهی یابند!

  49. ERP می‌نویسین؟ پس دست کمی از اونا ندارین. گویا در یکی از نمایشگاه‌های کامپیوتری اخیر در دوبی، 15 تا شرکت ایرانی ERP نوشته بودن و عرضه کرده بودن! در مقابل یکی دو تا شرکت غیر ایرانی! مثل ORACLE و SAP بودن که با دیدن این همه سیاهی لشکر کپ کرده بودن!!
    کلاً قضیه خالی بندیه. هر کی می‌تونه، بیشتر خالی بندی می‌کنه و پول در می‌آره. سر فرصت هم البته باید دیگران رو خالی بند معرفی کرد که «دروغ هم نیست». 🙂
    آها یادم رفت بگم. همه این طوری نیستن. به جای معرفی خالی بندها، باید گشت آدم‌ها و شرکت‌هایی که واقعاً کار یا محصولی برای عرضه دارن پیدا کرد.

  50. من کاری به اصل بحث ندارم یعنی نمی خواهم در مورد خوب یا بد بودن برنامه صحبت کنم اما از صدق نیت شما همین بس که هرکس خلاف نظر شما نظر داده بلافاصله جواب دادید. به نظر من مخالفت شما حالت عادی و فقط نقد موضوع ندارد.

  51. اگر یکی، بدترین برنامه دنیا رو بنویسه، ولی در این مورد صاحب ادعا نباشه کسی بهش گیر نمیده که این چیه که نوشتی. ولی وقتی یه همچین کسی «پر مدعا» هم باشه باید منتظر نقد «غیر عادی!» هم باشه.

  52. خدمت منتقد عزیز عرض شود که اولا ظاهر این مسنجر از yahoo messenger تقلید نشده بلکه تقلیدی از vista live messenger می باشد. ثانیا نظر من در این موضوع اینه که هم سازنده این مسنجر تو حرفاش تند رفته هم این منتقد عزیز. در مورد افتخار به پیشرفتهای ایران هم باید بگم که هر حرکت کوچکی در موضوعات مختلف علمی در ایران بشه باید به اون افتخار کرد و از اون حمایت کنیم. قرار نیست که اولین نسخه یه محصول ایرانی اونم بتاش رو با محصولات شرکتهای میلیاردر مقایسه کرد و چون در مقابل اونا نواقصی داره باید بشینیم و چشممونو به محصولات اونا بدوزیم و هیچ کاری نکنیم. لطفا یه نگاهی هم به تولد و محصولات این ابرقدرتها بندازین.

  53. ببینید، اینا کلا مشکل دارن! نمونه اولش کلونایزره! وقتی مصاحبه باهاشون را می‌خونیم خندمون می‌گیره! حالا این که جای خودش را داره! خیلی واقعا احمقن! هر روز که می‌گذره! دلایل ترک ایران واسم بیشر می‌شه! اینم یکی دیگه!

  54. با سلام به آقا جلیل،

    من در اینکه باید از توسعه نرم افزار در ایران حمایت کرد حرفی ندارم و کاملا موافقم. ولی مشکل رو در این میبینم که حتی اگه این نرم افزار یک Messenger تمام و کمال و بی عیب هم باشه، هیچ کمکی به پیشرفت و تحول علمی مملکت ما نمیکنه و صرفا برای بعضی ها یک ابزار تجاریه و برای خیلی ها ابزار سرگرمی. و برای همینه که به عنوان افتخار علمی قبولش ندارم و این رو صرفا یک توهین به متخصصین نرم افزار کشور عزیزمون میدونم.

  55. دوستان عزیز واقعیت اینه که هر کسی نظر خودش رو میگه اما همه باید خوشحال بود که اولین قدم برداشته شده من قول میدم که تا چند سال آینده ایران ما یکی از بزرکترین کشورهای دارای فنا وری ای تی خواهد بود و از همه خواهش می کنم اینقدر منفی باف نباشند .

  56. سلام !
    من هم متن نقد رو خوندم هم صحبت خیلی از دوستان …
    بله اولین قدم ( از نظر خودشون ) برداشته شده !!!!! اما من شخصا مسنجری رو سراغ دارم که داشت با بهترین سرعت و بهترین امکانات و طراحی جوانها ی خودمون بدون کمک از بیگانه تلاش میرد تا خودش رو معرفی کنه !!! فقط و فقط صبرشون بر این هست که مشکلات مسنجر اونقدری رفع بشه که جای نقد توهین آمیز نداشته باشه ! و البته آبروی ایران و ایرانی رو توی دنیای نت حفظ کنه و ادعای کذب نداشته باشه !!!! اونوقت این تی دی مسنجر ترسیده مبادا مسنجر بهتری بیاد و کسی نگاه این نکنه خواسته سری میون سرها باشه و با هر آبرو ریزی و خفتی هم که بوده معرفی بشه !!!!
    کسایی که می خوان اولین قدم هارو ببینن و تشویق کنن بهتره توی جستجوگر یاهو » مسنجر فارسی » رو سرچ کنن تا ببینن اولین قدم ها چندین ساله که برداشته شده ! اما عجولانه و خفت بار برای معرفی تصمیم گیری نشده !!!!
    متاسفم …

  57. با سلام
    اولین چیزی که دیدم وبسایتی بود که سعی می کنه همه چی داشته باشه اما سعی بی خودی کرده.
    اولین نشانه های استفاده از کار دیگران رو تو هواشناسی سایت میشه دید که دقیقا از MSN گرفته شده.
    ظاهر کلی سایت خیلی شبیه به http://www.sms.ac هست.
    من زیاد از برنامه نویسی نمیدونم اما تو خود ویندوز خیلی واردم.
    مهمترین چیز برای طراحان سایت ظاهرش بوده.فقط ظاهر.
    خود نرم افزار با توجه به اعلام سایت که با ویستا سازگاره اما تو نصب اول کار نکرد.
    با dhtml مشکل داره.
    تو لیسانس برنامه به جای سلام و احوال پرسی صاف گفته ما اولین مسنجر فارسی رو تولید کردیم که جای بررسی داره (که با این همه نرم افزار کد باز بعید به نظر میاد).
    خوب اما مساله اینه که این همه نرم افزار برای ائلین بار تو ایران تولید میشه اما خبری ازشون نیست.
    من نتونستم از مسنجر استفاده کنم اما من یاهو رو جزو مسنجرهای ضعیف حساب می کنم امیدوارم این بهتر از یاهو باشه ( مثل موشک فوق مدرنمون که زیر آب با سرعت حرکت می کرد و اصلا از روی مدل روسیش ساخته نشده بود.فکر نکنین اون موشکی رو میگم که چین از قزاقستان گرفته بود و ایران از چین)
    یا مثل هواپیما جنگی صاعقه که تا من دیدمش (اونم یه عکس تو روزنامه) گفتم این که F5 هستش.
    البته خوبیش اینه که سرورها تو ایرانه که قانون درست و حسابی نداره.
    اطلاعات از امنیت برخوردار نیست. یه موقع میبینین که قانون میزارن چت ممنوع (مثل اینترنت پرسرعت که ممنوع شد)
    اگر به من بگن قراره سیستم عامل یا مسنجر بسازیم میگن برید تو دانشگاه ها تستش کنین بعدا خبرش رو بگین.
    اما با این سرعتی که ما داریم پیشرفت می کنیم تا چند وقت دیگه قطب تولید سی پی یو میشیم.
    چند تاهم فضاپیما میفرستیم.
    نوبل رو هم کلا میفرستن ایران تا بین دانشمنداش تقسیم کنه.
    زیاد حرف زدم .
    تا روزی که تخصص جای تعهد رو بگیره.Adios

  58. سلام به همه
    من بیشتره نظراتو خوندم واقعا مسخرست ، من با حرفه دوست عزیز که گفت نمیدونن پوله مملکتو چه جوری هاپولی کنن موافقم ، فکر میکنم بهترین کار اینه که با کمکه همدیگه یه مسنجر بسازیم . من الان یه مسنجر واسه پروژه دانشگاهیم ساختم که فکر میکنم حداقل از Td messenger بهتر باشه . ما خیلی استعدادهای خوبی تو کشورمون داریم ولی در ایران مهم این نیست که کی استعداد داره مهم اینه که کی بهتر بلده دروغ بگه و تیغ بزنه من واقعا متاسفم که میبینم اینهمه استعداد ایرانی در Td messenger شکوفا شده . به قوله قدیمیا زرشک

  59. سلام
    من مطالب شما رو خوندم ، قبل از اون هم این مسنجر رو بررسی کرده بودم ولی شما حق ندارید با این کارا جوونای مملکتمون رو که زیر این همه تحریم و بی محلی میخوان خودشونو بالا بکشن رو نا امید کنید،میتونستین برای بهتر شدن مسنجر (هدف مسنجر نیست هدف پیشرفت و همکاری ماس) یه راه حلهایی ارائه بدین و یا اگه هم از دست خودتون بر نمیاد از دیگرون بخواین که این کارو بکنن،آدمهای منفی باف همیشه انسانهای دیگر رو نا امید میکنند،
    آخر حرفم جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت

  60. سلام
    من یه برنامه نویس حرفه اي هستم . . .
    اينايي که گفتین تازه نيمي از اين دروغ و بزرگنمايي بود . . .
    بله ما بايد افتخار کنيم به کار امثال اينا که البته اينم بگم سايت ال فور آي قبل از اينا سرويس خيلي بهتري رو ارائه کردن . .
    اما واقعا چرا یه جوري دروغ ميگن که مردم رو دلسرد کنن و نا اميد . . .
    یه کاري مي کنن که ايراني ها رو مسخره کنن . . .
    سعي کنيم واقع بين باشيم . . .
    من یه مطب ساده عرض کنم و بحث رو تموم کنم . . .
    ما شايد اگه خيلي کار کنيم نرم افزارمون از نظر ظاهري در آينده به ياهو برسه . . .
    اما از نظر ساختاري و سخت افزار . . . چطور مي تونيم ادعا کنيم با سايت یاهو و امثال اون که هزاران سرور قدرتمند و تجهيزات آنچناني دارن برابري کرديم . . .
    حالا همه مشکلات اين سيستم ها یه طرف ، بذارين کاربراشون زياد بشه ، خواهيد ديد چطوري گير ميفتن . . .
    موفق باشین

  61. من فکر می کنم تو بیشتر یه عقده ای هستی تا یه مهندس چیه خوب درس نخوندی جایی گیرت نیومده ی از اون آرزوهای هالیوودی داشتی نرسیدی حالا منم منم می کنی و رو هوا مفت می گی شایدم تو هم مثل خیلی ها فکر می کنی اونا(USA) هستن که به همه جا می رسوننت، نمک خور نمکدن شکن
    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید

  62. با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    من تمامی نظرات شما عزیزان رو خوندم <> اما دوستان این مطلب رو فراموش نکنید که ما همه ایرانی هستیم و هرگونه پیشرفت واقعی کشور
    و هم وطن ها برامون جای شادی و سربلندی داره و هیچکدام منکر این مسئله نیستیم، اما اینکه به قول یکی از منتقدین بالاچرا همه چی باسیاست قاطی شده واقعا جای سوال داره و اولین بار هم نیست که مدیران عزیز کشور در مطالب غلو میکنند و اطلاعات غلط به مردم میدن بگذریم شاعر میگه که
    افسوس که این مزرعه رو آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

  63. مهندسين پر مدعا
    خودتون هم بسازيد و يه نمونه اون رو همينجا بزاريد
    يا اگه قادر به انجام اين كار نيستيد
    حرف مفت نزنيد.

    من الان ميتونم ادعا كنم كه ميتونم آپولو به فضا بفرستم. كي به كيه ؟

  64. تلاش برای نوشتن مسنجر توسط یه تیم ایرانی قابل تحسینه. اما این شرکت که تو ایران هست آیا میتونه ادعا کنه قدرتشو داره که امنیت و Privacy افراد رو حفظ کنه؟ یا فردا اگه کارشون گرفت شاید اون بیکارای طرح مبارزه با امنیت اجتماعی (lol) نیروی انتظامی میخواد بشینه اون پشت ببینه کدوم پسر به کدوم دختر داره PM میده
    بگذریم از این بحث
    مسئله دیگه ای که در مورد خود نرم افزار هست حتی با کمترین امکانات هم باید متمرکز رو تعریف پروژه بود این رو حتی آماتور ترین برنامه نویس ها هم میدونن. دقت کنید که اصلا صحبت مهندس و طراح و این چیزا نیست میگم حتی یه برنامه نویس آماتور. مثلا بنده اگر به جای این مسنجر که همه Button هاش گرافیگی هستن و هیچ جاش کار نمیکنه ترجیح میدادم یه Window خیلی ساده ببینم که میشه فقط یه جاش یه اسمی و نوشت و به کسی PM داد بدون Room و Voice خیلی بیشتر خوشحال میشدم و با خودم میگفتم Start زده شده حالا فردا امکان add کردن اضافه میشه پس فردا invisible بودن و کم کم میرسه به روم ها اما یه چیزی که مشخص هست اینه که …….. (بهتره دیگه سکوت کنم فایده نداره)

  65. من نمی خوام خیلی تند برم ولی برای شرکتی که اینقدر افاده داره و وب سایت خودش رو بزرگترین وب سایت ایران میدونه واقعا مایه خجالته که این چنین نرم افزاری رو ارائه بده!! من خیلی مشتاقم بدونم برای تست آلفای این نرم افزار از نظرات چه اشخاصی استفاده کردند!!! احتمالا اون نسخه رو بین بقالی ها پخش کرده بودند (که ندید بدید باشن) و تا اون رو دیدن از حال رفتن و صاحب نرم افزار با دیدن این واقعه بس شعف انگیز مطلب رو به بوق و کرنا گذاشته!!
    من نرم افزار رو دانلود و نصب کردم! واقعا برای این شرکت با این همه ادعا و این همه تبلیغ ارائه شده افتضاح بود!!! بهتر بود قبل از اینکه بخوان یه نرم افزار بدن بیرون اول در مورد ویژگی های نرم افزار های ویندوز و امکاناتی که در اون تعبیه شده از جمله منوها یه زره اطلاعات کسب کنن!!! و حداقل از تجارب مسنجرهای دیگه استفاده کنند!!! والا ما که منتظر نسخه ی «آلفا»ی اون هستیم

  66. این تی دی مسنجر که خیلی مسخره بازی بود
    اما ال فور آی رو من دیدم بدم نیومد ، سرعتش خیلی خوبه ، حرفه ای هم طراحی شده ، فکر کنم با ++C هستش نه مثل این تی دی با Visual Basic.
    موسیقی آنلاینشم جالب بود .
    پیشنهاد می کنم دانلودش کنین ارزشش رو داره .
    http://messenger.l4i.com/setup.exe

  67. من که می گم:
    ۱- باید منتظر آینده شد و ادامه کارشون رو دید.
    ۲- اشتباه کار اینجا بود که تهران دیتا و سیما غلو کردن. وگرنه ساختن یه برنامه بد جای اینهمه حرف و حدیث رو نداره.
    ۳- صاحب این وبلاگ هم مشهور شد.
    ۴- ال فور آی هم خوبه.

  68. سلام

    من به عنوان یک برنامه نویسی که چندین اختراع و ابتکار در صنعت برنامه نویسی داشته ام:

    دوست عزیز همیشه باید از یه جایی شروع کرد !

    کی گفته که یاهو از همون اول کامل بوده !

    چند مطلبی از وبلاگ شما رو خوندم ، وبلاگه جالبی هست !
    اما مثله اینکه شما کلا از همه چیز و همه کس شاکی هستید !
    جایه تعجبی باقی نیست ! این تعجب برانگیزه که شما فکر می کنید که باید به شما محل بزارند و نرم افزار های شما رو تحویل بگیرند !و بگویند به به چه جالب !
    از دیدگاه من و شما برنامه هایی که شما می سازی جالبه و قابله تقدیر ، ولی به قوله شما هیچ وقت افراد ، جایه خودشون نیستند !

    در ضمن در دنیایه کامپیوتر و نرم افزار تقریبا 90 درصد افراد ، خودشون رو قبول دارند و کارشو رو خوب می دونن ! در حالی که از نظر دیگران یک کاره بیهوده بیش نیست ! این تجربه ای هست که بارها کسب کرده ام.

  69. ببینید یه چیز یادتون باشه ایرانی اگه بخواهد کاری کنه میتونه (البته اگه با این آخوند ها نژادش قرقاطی نشه)
    من اصلا با ذات این پروژه مخالفم مگه کم messenger الان تو دنیا هست ، این همه موضوع جدید چرا پول و هزینه و زمان رو واسه این پروژه ها هدر بدیم (تا بگیم کاری که اونها 30 ،40 سال قبل کردن ماهم بلدیم) جرا اون مغزتون رو واسه موضوعی جدید بکار نمیگیرید
    من الان داشتم یه موضوع در مورد یه زبان به نام farsi.net میخوندم (مزخرفه)
    اگه میخوایید کاری کنید با پروژه هایی با موضوع های ابتکاری شروع کنید (با شکست تو اون پروژه ها چیزی از دست نمیدید که کلی سود میکنید مثلا روی یه سیستم عامل نه بر پایه linux یا یه سیستم عامل مستقل از سخت افزار (این یکی از موضوعاتیست که دارم روش کار میکنم))
    در ضمن هر کی نظری داره …………….. اگه با نظر کسی مخالفی به خودت مربوطه،فقط اون نظر رو قبول نکن همین .
    ممنون از پستتون

  70. این روزها مد شده هروقت حرف از خلایقت های ایران میشه عده ائی ناامید آنرا لوث کنند وایرانی را ناتوان جلوه دهند مایه تاسف است

  71. بیایم به خودمون افتخار گنیم نه اینکه از هم دیگه عیب و ایراد بگیریم
    درسته از بعضی کشورها عقب افتادیم ولی نباید این عقب افتادگی رو تو سر هم بزنیم،هی ایراد که این اینجوریه و اون اونجوری.

    اگه اینقد تو کارتون تخصص دارین و میتونین ایراد هارو بر طرف کنید یالا کسی جلوتونو نگرفته،هنوز این پروژه اول کاره و جای پیشرفت داره
    اینقد ساز مخالف نزنین،بده

بیان دیدگاه