کد باز، برنامه نویسی، خلاقیت، دات نت

سورس و گزارش پروژه فارسی نت منتشر شد


چند وقت پیش مطلبی در وبلاگ نوشتم با عنوان «Farsi.NET اولین زبان برنامه نویسی کاملاً فارسی برای دات نت«. اگر آن مطلب را مطالعه کرده باشید، می دانید در مورد چه پروژه ای صحبت می کنم. پروژه فارسی نت سعی داشت با فراهم نمودن یک نحو فارسی برای بستر دات نت به علاقه مندان امکان برنامه نویسی به یک زبان کاملاً فارسی (با قواعد نگارش زبان فارسی) را بدهد. با گذشت چند ماه از ارائه این پروژه و بحث هایی که در مورد آن شکل گرفت، هم اکنون دوست خوبم آقای توفیق در وبلاگ جدیدش به تازگی سورس و گزارش فارسی نت را منتشر کرده است. اوایل معرفی فارسی نت، من تاکید داشتم که نام این پروژه به صورت «فارسی دات نت» تلفظ و نوشته شود، همانطور که خودم در آن مطلب اینطور نوشته بودم، اما به دلایلی همان نام «فارسی نت» روی این پروژه ماند. در کل بحث های مربوط به فارسی نت خیلی وقت پیش انجام شد و در این مطلب قصد معرفی یا بحث در مورد این پروژه را نخواهیم داشت.

به نظرم آقای توفیق با انتشار سورس و گزارش این پروژه کار بسیار با ارزشی انجام داده اند. علاقه مندان می توانند با مطالعه گزارش و سورس این پروژه، با نحوه ایجاد یک زبان جدید برای بستر دات نت و همچنین مشکلات و محدودیت های زبان فارسی در ایجاد یک زبان برنامه نویسی آشنا شوند. امیدوارم دانشجویان رشته نرم افزار برای ارائه پروژه های فارغ التحصیلی خود بیشتر تلاش کنند تا از این دست پروژه های ارزشمند بیشتر مشاهده کنیم.

برای دریافت سروس و گزارش پروژه فارسی نت کلیک کنید

توصیه میکنم وبلاگ آقای توفیق را حتماً دنبال کنید یا مشترک فید آن شوید تا مطالب ارزشمند ایشان را از دست ندهید. در همین جا به ایشان به خاطر این کار ارزشمندشان و پیوستن به جامعه بزرگ وبلاگ نویسان فارسی زبان وردپرس دات کام تبریک میگم.

3 نظر برای “سورس و گزارش پروژه فارسی نت منتشر شد

  1. فکر نکنم برنامه نویسی به زبان فارسی زیاد جذاب باشه,من همون انگلیسی رو ترجیح می دم.

بیان دیدگاه